Så här jobbar vi med vår kvalitetsprocess

Vår syn på kvalitet

Trygghet för kunden är en av våra viktigaste värden. Därför lägger vi stor vikt vid att våra konsulter håller en hög kvalitet. Vi kvalitetssäkrar och ser noggrant till att säkerställa kompetenshöjd, konsulterfarenhet och personlighet som dagens arbetsmarknad kräver. 

För att kvalificera sig som interimskonsult i Mesh Interims nätverk krävs goda rekommendationer från tidigare uppdragsgivare. Våra medlemmar har ett snittbetyg på 9,5 av 10. Vi genomför också egna intervjuer med alla kandidater för att säkerställa att de passar för det aktuella uppdraget. 

Du som kund kan känna dig trygg i att alla Mesh Interims konsulter har rekommenderats av tidigare uppdragsgivare. Vi ser det som en viktig parameter när en konsults kompetens utvärderas på riktigt.

Mesh Interims arbetsprocess

step 1

Behovsanalys

Vi inleder samarbetet med att få en djupare förståelse för er organisations behov och mål. Detta inkluderar att identifiera specifika utmaningar, önskade resultat och övriga relevanta faktorer.

Detta görs via ett möte med för att etablera en personlig och öppen dialog. Här diskuterar vi mer i detalj hur en interimschef bäst kan stödja och bidra till er organisations framgång.

step 2

Search & urvalsprocess

Baserat på de insikter vi har fått genomför vi en noggrann urvalsprocess för att identifiera och matcha en interimschef som passar er organisations behov och kultur. Detta gör vi utifrån vårt egna nätverk med kvalitetsgranskade interimsledare. Vårt nätverk gör oss effektiva och väldigt pricksäkra vilket genererar till att vi upplevs som snabba i vår leverans av kandidater.

step 3

Intervjuer & kontroller

Vi genomför intervjuer med de kandidater som uppfyller de uppsatta kraven. Under denna process genomförs även bakgrundskontroller och referenstagning, om det inte redan är hanterat. Sedan presenteras de mest lämpade kandidaterna för kunden. 

step 5

Kontrakt 

Alla avtal och kontraktshantering sker digitalt med kund och interimsledaren. Om så önskas finns Mesh Interim behjälpliga vid en ev uppstart och onboardning.

step 4

Kundintervjuer

Då det ofta är en tidspress ifrån kunden sida, presenterar Mesh Interim löpande lämpliga kandidater så att ni som kund själva kan genomföra intervjuer med de utvalda interimsledarna. Det är ni som kund som avgör och väljer er slutkandidat.

step 6

Uppföljning

I vår kvalitetsprocess ingår alltid en uppföljning för att säkerställa att ni som kund och interimsledaren är nöjda och eventuella justeringar eller extra stöd kan implementeras vid behov.

Mesh Interim strävar efter att bygga långsiktiga partnerskap genom att erbjuda transparenta, skräddarsydda lösningar. Vi är här för att stödja din organisations framgång genom att tillhandahålla erfarna och kompetenta interimschefer som matchar dina unika behov. 

Ta det första steget mot en effektiv och trygg övergång genom att kontakta oss idag.

Låter vårt erbjudande intressant?


Hör av dig till kristian.presits@meshinterim.se eller 072-547 78 49


Välkommen till oss.

Välkommen till Mesh Interim.